Zatrudnianie największych talentów ułatwia prawidłowe funkcjonowanie każdej organizacji. Gdy Twoje przedsiębiorstwo prężnie się rozwija przyciągnięcie najlepszych specjalistów staje się jeszcze istotniejsze. Jednak w przypadku obecnej sytuacji na rynku pracy, to kandydaci mają większe możliwości wyboru pracodawcy, a rywalizacja o uwagę pracowników między firmami jest coraz intensywniejsza. Nigdy wcześniej nie miało tak dużego znaczenia to, by trendy w pozyskiwaniu pracowników oraz zarządzaniu nimi były uwzględniane w strategii organizacji. Jeśli Twoja firma nie jest na bieżąco z nowymi konceptami w tym obszarze, może znaleźć się na końcu stawki w wyścigu o największe talenty. Poniżej znajdują się trzy aspekty, na które warto zwrócić uwagę w czasach zwanych rynkiem kandydata.

wyróżnij się spośród pracodawców

Wyróżnienie się spośród innych firm jest ważne nie tylko podczas zdobywania uwagi i uznania konsumentów. Zadowolenie pracowników oraz ich zaangażowanie w pracę jest dziś na tyle istotne, że niektóre organizacje tworzą odrębne stanowiska dla ekspertów, których zadaniem jest dbanie o budowanie dobrych doświadczeń i odczuć pracowników z codziennej pracy w przedsiębiorstwie. Może się pod tym kryć innowacyjne podejście do szkoleń, np. poprzez wykorzystanie mobilnych aplikacji. Innym rozwiązaniem, które natomiast zastosowaliśmy w Randstad było stworzenie platformy Idea Box, na którą pracownicy zgłaszają swoje pomysły, które mogą usprawnić funkcjonowanie naszej organizacji. Tak samo dbasz o swoich klientów: oferujesz im dobry produkt i wysoki poziom obsługi, bo zależy Ci na tym, aby następnym razem także skorzystali z Twojego produktu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, jak kreować pozytywne doświadczenia kandydatów i pracowników w podróży z Twoją firmą, skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc:

 skontaktuj się z nami

Coraz więcej firm przykłada wagę do poczucia przynależności pracowników do organizacji. Johnson&Johnson poszedł nawet krok dalej, budując więź z kandydatami. Po zaaplikowaniu na dane stanowisko każda osoba biorąca udział w rekrutacji może zalogować się w dowolnym momencie do platformy, na której może śledzić przebieg procesu przetwarzania jej podania. Rozwiązanie bliźniaczo podobne do znanego nam ze śledzenia przesyłki, na którą czekamy. Jak widać firmy podejmują rozmaite działania, by wyróżnić się spośród innych. Jeśli kandydat od początku poczuje się komfortowo, zwiększasz swoje szanse na skuteczną rekrutację.

3_aspekty_ktore_moga_poprawic_twoja_pozycje_w_wyscigu_o_talenty-1

strategia pozyskiwania talentów nie powinna być pozostawiona samej sobie

Osoby zajmujące najwyższe stanowiska w firmach na całym świecie uważają, że pozyskiwanie talentów powinno być zintegrowane z ogólną strategią przedsiębiorstwa. Zgodnie z najnowszym globalnym badaniem Randstad Sourceright Talent Trends Report aż 83% liderów uważa, że działania związane z pozyskiwaniem talentów powinny mieć wymierny wpływ na wyniki organizacji. Jeszcze 3 lata temu wagę tego aspektu podkreślało 57% liderów. Dawniej HR pełnił bardziej funkcje wykonawcze. W mniejszym stopniu kreował rozwiązania. Dziś jednak wiele firm tworzy i rozwija strategie związane z talentami, a także uwzględnia je w ogólnej strategii przedsiębiorstwa, za co odpowiedzialny jest dział HR. Jeśli zastanawiasz się, co możesz uczynić punktem wyjścia do stworzenia własnej strategii, spróbuj dowiedzieć się tego od swoich pracowników. Zapytaj ich, co wyróżnia pracę w Twoim przedsiębiorstwie na tle innych organizacji, a które aspekty wymagają poprawy. Najlepsze strategie opierają się bowiem nie tylko na połączeniu sił działu HR z kierownictwem firmy, lecz także posiadają jasno zdefiniowane cele z określonymi wskaźnikami efektywności, które przekładają się na funkcjonowanie całej spółki.

pamiętaj o ludzkim czynniku rekrutacji

Sztuczna inteligencja wpływa na coraz więcej sfer naszego życia, w tym także na pracę. Innowacyjne rozwiązania wspierają pracę działów HR, m.in. pozwalając na redukowanie stronniczości w rekrutacji czy ułatwiając komunikację z kandydatem. Jest jednak coś, czego przynajmniej na razie maszyny nie będą w stanie zapewnić. To empatia. Budowa odpowiedniej relacji z kandydatem zależy od czynnika ludzkiego. Według Forbesa obecne błędy w rekrutacji mogą być pokłosiem tego, że pracownicy są obłożeni zbyt dużą liczbą obowiązków, a zatrudnienie odbywa się w oparciu o dany zestaw umiejętności kandydata, całkowicie pomijając element ludzkiej intuicji. Tymczasem pamiętanie o ludzkim aspekcie w rekrutacji, umiejętnościach interpersonalnych rekrutera, empatii może przynieść Twojej firmie wymierne korzyści.

Tagi: HR, zarządzanie talentami

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły

autorzy

zobacz więcej