Kiedy Twoja firma zaczyna szybko rosnąć bardzo często właściwe zarządzanie zespołem, słuchanie jego potrzeb i dbanie o nie może nieświadomie spaść z listy priorytetów. Jest przecież wiele innych aspektów, o które trzeba zadbać, by utrzymać wskaźniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na odpowiednim poziomie. Aby jednak szybki wzrost Twojej firmy nie był chwilowy, lecz ciągły będziesz potrzebować pomocy tych osób, które w największym stopniu się do niego przyczyniły, czyli Twoich pracowników. Spróbuj rozważyć wprowadzenie 3 wskazówek, które sprawią, że zaangażowanie oraz retencja pracowników pozostanie na wysokim poziomie.

Dowiedz się, jakie korzyści dla Twojej marki płyną z posiadania pracowników spełnionych zawodowo

(nie)spelnienie_zawodowe_polakow

stwórz silną kulturę organizacyjną

Silna kultura organizacyjna to magnes przyciągający talenty, a także aspekt, który utrzymuje poziom zaangażowania wśród zatrudnionych osób na odpowiednio wysokim poziomie. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez JWT Inside 87% wysoko wykwalifikowanych specjalistów rozpoczęło pracę w firmie właśnie dlatego, że obowiązująca w przedsiębiorstwie kultura organizacyjna była zgodna z wyznawanymi przez nich wartościami. Również LinkedIn zwraca uwagę na istotę kultury organizacyjnej, podkreślając, że zanim kandydaci zdecydują się rozpocząć pracę w firmie poszukują informacji dotyczących obowiązującej w niej kultury organizacyjnej i wyznawanych przez markę wartości. Nawet jeśli więc Twoja firma rośnie w bardzo szybkim tempie kultura organizacyjna jest aspektem, na który warto zwracać uwagę. To przecież jeden z czynników, który wpływa na długofalowy sukces firmy.

3_sposoby_na_zatrzymanie_pracownikow_podczas_dynamicznego_wzrostu_firmy

spraw by pracownicy poczuli się potrzebni

Odpowiednia komunikacja to jeden z aspektów, który wpływa na to, że Twoi pracownicy czują się dowartościowani, co jest kluczowe w utrzymaniu wskaźnika retencji na wysokim poziomie. Tymczasem, kiedy przedsiębiorstwo się rozwija bardzo łatwo zapomnieć o wadze tego aspektu. Na pozór wszystko wydaje się w porządku - firma przecież rośnie, więc nie ma powodów do obaw. Jeśli jednak masz obraną drogę, którą zmierza Twoja marka, upewnij się, że Twoi pracownicy wiedzą, jaka jest ich rola w tej podróży. Postaraj się podjąć kroki, by Twój zespół zdawał sobie sprawę z zachodzących zmian, a także daj mu możliwość wypowiedzenia się na ich temat. Umacniając ich w poczuciu sensu zwiększasz ich zaangażowanie i pomagasz im stać się pracownikami spełnionymi zawodowo. Postaraj się zatem nie tylko informować pracowników, jaki jest cel ich zadań, ale także jak przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa. To istotne, bo jak pokazuje badanie Globoforce 55% pracowników może odejść z pracy na rzecz firmy, która potrafi lepiej doceniać ich starania.

niech rozwój firmy będzie związany z rozwojem pracowników

Aby zatrzymać najlepsze talenty powinieneś dawać im do zrozumienia, że warto na dłużej związać się z Twoją firmą. Deloitte w swoim raporcie Global Human Capital Trends doradza firmom, które chcą tworzyć nowoczesne przedsiębiorstwa, by skupiły się na „tworzeniu kultury zatrudniania pracowników z wewnątrz firmy”. Dla wielu organizacji redeployment może być lekarstwem na niedobór pracowników. Menedżerowie powinni zatem być odpowiedzialni nie tylko za rozwój swoich podwładnych na ich obecnych stanowiskach, ale powinni także być otwarci na ich nowe role, nawet jeśli wiążą się one ze zmianą działu. W okresie dynamicznego wzrostu marki warto inwestować w przyszłość pracowników i nie stronić od wynagradzania ich - także poprzez awanse i właśnie przydzielanie nowych, odpowiedzialnych ról. Takie zachowanie ma jeszcze jedną, dodatkową wartość – pozwala zwiększyć ich produktywność w czasie, w którym jest to niezbędne.

Tagi: utrzymanie pracowników, kultura organizacyjna, rozwój zawodowy

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły