Skuteczna strategia marki pracodawcy powstanie wtedy, kiedy podczas jej budowania zapanuje harmonia. Jest to proces wieloetapowy i wymaga często wprowadzenia zmian w spółce, zarówno organizacyjnych, jak również w samym sposobie planowania.

strategia eb

»pobierz e-book "Marka pracodawcy ma znaczenie" i dowiedz się jak budować, realizować i mierzyć sukces Twojej marki pracodawcy >>

Marka pracodawcy to organizm, który jest aktywny, żyje i podlega wielu wpływom. Koncentrując się na tych 4 najważniejszych etapach i zachowując ich kolejność, efekty wdrożonej strategii odzwierciedlą cele, założenia i korzyści, które uwzględniono w uzasadnieniu biznesowym.

1. Stworzenie dedykowanego stanowiska lidera ds. marki i scentralizowanie go. Dzięki temu będzie możliwa koordynacja wszystkich działań w zakresie zarządzania marką oraz wspieranie spójnej komunikacji w całym przedsiębiorstwie.

2. Przeprowadzenie analizy SWOT. Zidentyfikowanie mocnych i słabych stron marki, szans, a także zagrożeń, pozwala sprawniej opracować całościową strategię, która uwzględni wątpliwości wszystkich interesariuszy w przedsiębiorstwie.

3. Planowanie w perspektywie długoterminowej. Marka pracodawcy to ciągła inicjatywa, która nie kończy się na jednej czy kilku skutecznych kampaniach. Wymaga ona nieustannej uwagi i monitorowania, by Twoja marka przychodziła pracownikom do głowy w pierwszej kolejności.

4. Wykorzystanie marki korporacyjnej. Spółki posiadające silną markę korporacyjną powinny jak najczęściej wykorzystywać ten atut, aby wzmocnić swoją reputację chętnie wybieranego pracodawcy. Sukcesy Google, Apple i innych liderów rynku pokazują, jak cenna jest marka korporacyjna w kwestii przyciągania talentów.

Zaczynając od stworzenia stanowiska lidera ds. marki, zapewniasz sobie gwarancję spójnych działań w kolejnych etapach. Przeprowadzenie analizy SWOT pozwoli Ci skoncentrować się na mocnych stronach marki i wyeliminowaniu zagrożeń. Plan w perspektywie długoterminowej to pewność, że inicjatywa będzie przynosiła stałe korzyści. Pozostaje tylko wykorzystać markę korporacyjną tak, aby wraz z marką pracodawcy tworzyła jedną całość. To gotowy schemat działania, z którego korzystają spółki o ugruntowanej i tym samym mocnej pozycji na rynku.

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:

 outsourcing kadr i płac

W materiale tym poruszyliśmy tematy takie jak: uzasadnienie biznesowe budowania marki pracodawcy, opracowanie strategii marki pracodawcy dla przedsiębiorstwa, aktywacja marki pracodawcy, tworzenie niezapomnianego doświadczenia kandydata oraz utrzymanie solidnej marki pracodawcy.

Chcesz porozmawiać z ekspertem na temat konkretnych rozwiązań dla Twojej marki pracodawcy? Zapraszamy do kontaktu z Randstad HR Consultancy >>

Tagi: employer branding, wizerunek pracodawcy, strategia marki pracodawcy

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły