Są ambitni, kreatywni i dociekliwi, cechują się pewnością siebie i posiadają wysoką samoocenę, ale są też… niecierpliwi. Pracownicy generacji Y mają duże wymagania, jednocześnie jednak są pozytywnie nastawieni do pracy, dobrze wywiązują się ze swoich obowiązków. Czy zawsze? Zanim kolejni milenialsi dołączą do Twojego zespołu, przyjrzyj się bliżej ich potrzebom… wspólnym potrzebom pokolenia Y. 20-, 30-latkowie mają ze sobą bardzo dużo wspólnego.

chcą się rozwijać, uczyć i zdobywać doświadczenie

Nie można o nich powiedzieć, że są leniwi i mało wydajni, pomimo że bardzo często maluje się taki obraz młodego pokolenia. Tak naprawdę przy wyborze pracy kierują się możliwościami rozwoju, nie chcą stać w miejscu, ich celem nie jest uwić sobie przytulne gniazdko i tam pozostać na kolejne kilkanaście lat. Szansa na awans to kolejny czynnik, który na pewno ma duży wpływ na zainteresowanie milenialsów ofertą pracy. Warto jest zaplanować dla nich dłuższe ścieżki kariery i stworzyć jasne kryteria oceny.

Młodzi ludzie często łączą pracę z nauką. Już na studiach podejmują się dodatkowego zajęcia, aby zdobywać doświadczenie i zyskać szansę na pozyskanie praktycznych umiejętności, które w zestawieniu z wiedzą zdobywaną na uczelni tworzą kompleksową całość.

milenialsi
milenialsi

nie lubią monotonii, cenią sobie elastyczność

Żyją szybko i równie szybko się nudzą, zniechęcają do czynności oraz obowiązków, które powtarzają się stosunkowo często i przez dłuższy czas. Młodym ludziom z trudem przychodzi rezygnacja z pasji i zainteresowań. Początkowo godzą się z faktem, że podjęcie pracy oznacza dla nich mniej wolnego czasu na spotkania z przyjaciółmi czy też treningi na siłowni.  Szukają jednak pracy, którą da się możliwie najłatwiej połączyć z pasją, chcą mieć czas dla siebie. To dlatego milenialsi doceniają elastyczność w pracy. Coraz częściej oczekują, że swoje obowiązki zawodowe będą mogli wykonywać nie tylko za firmowym biurkiem, ale też w każdym innym miejscu, np. w domu lub kawiarni. Możliwość nawet jednego dnia pracy zdalnej znaczy dla nich bardzo dużo.

Generacja Y to ludzie kreatywni i warto jest to wykorzystać w pracy. Docenią Cię, jeżeli nie pozwolisz im się nudzić. Monotonne zadania wraz z upływem czasu zmniejszają ich zaangażowanie, są mniej zmotywowani do pracy, szukają nowych doświadczeń, często nowego miejsca pracy.

pracuje im się dobrze w przyjaznej atmosferze

Niezależnie od tego, czy w Twoim biurze dominuje generacja X, czy generacja Y, na pewno zauważyłeś, że na wydajność pracowników duży wpływ ma atmosfera panująca w pracy. U młodego pokolenia potrzeba kontaktu z innymi ludźmi, intensywnej komunikacji i rozmów nie tylko podczas przerwy lunchowej jest wyraźniej dostrzegalna. Poszukują pracy, w której panują partnerskie stosunki między pracownikami. Często nie akceptują strachu przed podzieleniem się swoimi pomysłami i uwagami z przełożonymi. Milenialsi najlepiej czują się w środowisku o płaskiej strukturze i przejrzystej komunikacji. Zapunktujesz u nich, jeżeli stworzysz dla nich miejsce pracy, w którym każdy będzie miał swój przysłowiowy „kawałek podłogi”. Nie może zabraknąć w nim nowoczesnego designu i zaawansowanej technologii – brak szybkiego dostępu do Internetu, kilku gadżetów biurowych i wygodnego krzesła to duże minusy.

chcą pracować w zespole

Milenialsi działają sieciowo, dlatego dobrze zorganizowana komunikacja wewnętrzna to jeden z czynników, który na pewno zwróci ich uwagę. Czy słyszałeś o firmowych platformach społecznościowych? A może Twój zespół już z nich korzysta? Wspierają pracę zespołową, ułatwiają wymianę informacji, zapewniają dostęp do aktualnych informacji z życia firmy, sprzyjają burzy mózgów. Młodzi ludzie są bardzo ambitni, lubią być doceniani, często indywidualnie, ale nie potrafią pracować w hermetycznej próżni. Muszą mieć kontakt z innymi ludźmi, rozumieją, że wspólnie mogą osiągnąć więcej niż samemu. A kiedy dochodzą do tego jeszcze zaawansowane technologie… Nic, tylko cieszyć się pracą i codziennymi obowiązkami.

Czy milenialsi wymagają zbyt wiele? Czy tak trudno jest spełnić ich oczekiwania i zaspokoić zawodowe potrzeby? A jak jest w Twojej firmie? Spełniasz ich „zachcianki”? Są ambitni, ukierunkowani na rozwój, utalentowani i kreatywni… Wykorzystaj ten ogromny potencjał.

Jeżeli zainteresował Cię ten materiał, zapisz się na subskrypcję naszego bloga i przeczytaj więcej podobnych wpisów. Znajdziesz tu informacje między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymywaniu talentów oraz budowaniu atrakcyjnej marki pracodawcy.

people.png

subskrybuj blog hr randstad

zapisz się

Autor: Tomasz Suchoń

o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się