Dokonałeś już analizy wymagań i oczekiwań względem nowego pracownika, stworzyłeś profil kandydata i rozpoczynasz kolejny etap rekrutacji, czyli tworzenie ogłoszenia. Liczba ofert pracy na podobne stanowisko ma bardzo duży wpływ na to, jak postrzegana będzie Twoja propozycja. Im jest ich więcej, tym trudniej zainteresować potencjalnych kandydatów. Nie bez znaczenia jest też charakter stanowiska, które może być mniej lub bardziej atrakcyjne. Ponadto kandydaci nie zawsze aktywnie poszukują pracy, coraz więcej z nich pozostaje biernymi i potrzebuje angażującego impulsu.

idealny pracownik

Nie bez powodu przed redagowaniem ogłoszenia tworzysz profil kandydata. Jeżeli już tego dokonałeś, to wiesz kogo szukasz, jaką wiedzę oraz kompetencje powinien posiadać, co jest dla Ciebie priorytetem, a co mile widzianymi umiejętnościami. Kreatywny graphic designer, menedżer o przywódczym charakterze, a może komunikatywny humanista biegle posługujący się językiem angielskim i włoskim, kogo szukasz? Dopasuj przekaz do profilu swojego odbiorcy, koncentrując się na tym, co wzbudzi właśnie jego zainteresowanie.

wyróżnij się

Poszukujesz pracownika do działu obsługi klienta zagranicznego. Wymagasz od niego doskonałej znajomości języka angielskiego i bardzo dobrej znajomości języka włoskiego. Musi być to osoba komunikatywna, szybko przyswajająca wiedzę z zakresu działalności Twojej firmy. Zastanów się, co może zainteresować taką osobę. W czasach, w których treść większości ogłoszeń jest identyczna, warto uwypuklić te informacje, które są istotne dla kandydata. Pozwoli Ci to wyróżnić się na tle konkurencji. Profil kandydata okaże się zatem nieocenionym źródłem inspiracji. Osoba komunikatywna jest otwarta i podobnej postawy oczekuje od swojego pracodawcy. W ogłoszeniu przy atutach firmy możesz wobec tego uwzględnić częste spotkania i wyjazdy integracyjne oraz szkolenia z języków obcych. Jeżeli szukasz umysłu ścisłego, postaraj się wejść w buty analityka i myśleć jak on, skoncentruj się na faktach i konkretnych informacjach.

4_rady_jak_redagowac_ogloszenia_rekrutacyjne

zaadresuj ogłoszenie

Ogłoszenie powinno być skierowane do konkretnej grupy docelowej. Redagując je zwróć uwagę na zainteresowania odbiorców. Inne informacje znajdą się w ofercie dla menedżera, inne dla konsultanta i pracownika obsługi klienta. Różnicuj ogłoszenia ze względu na kandydatów. Myśląc o jego treści, postaraj się pohamować swoje osobiste wyobrażenia. To bowiem oferta skierowana do Twoich potencjalnych pracowników, a nie do Ciebie i Twojego zespołu rekrutacyjnego.

pokaż jaka jest Twoja firma

W ogłoszeniu przedstaw siebie w sposób autentyczny. Jeśli lubicie nieoczywiste rozwiązania, znani jesteście z niekonwencjonalnych pomysłów - pokaż to. Bądź obiektywy i świadomy zarówno swoich atutów, jak i niedoskonałości. Z pewnością jesteś w stanie wyobrazić sobie rozczarowanie towarzyszące nowemu pracownikowi, gdy okazuje się, że wykreowany podczas rekrutacji obraz nie jest spójny z rzeczywistością. Będąc obiektywnym, otrzymasz aplikacje od osób, dla których przytoczone przez Ciebie aspekty, jak np. innowacyjne środowisko i wsparcie mentorów, są istotne. Tworząc ogłoszenie rekrutacyjne, zachowaj spójność komunikacji i prezentacji firmy ze swoją stroną internetową i profilami w mediach społecznościowych. Większość kandydatów zainteresowanych ofertą, szuka w Internecie informacji na temat firmy. Niech Twoja strona www potwierdzi, że firma jest kreatywna, innowacyjna, wciąż się rozwija, angażuje w wydarzenia kulturalne. Nie zapominaj też, że możesz dotrzeć do potencjalnych kandydatów nie tylko przez serwis z ogłoszeniami. Skorzystaj także z innych kanałów komunikacji, poszerzając tym samym grupę docelową.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co jeszcze możesz zrobić, by zwiększyć swoje szanse na skuteczną rekrutację, pobierz nasz poradnik:

poradnik_skutecznej_rekrutacji 

Tagi: rekrutacja, HR

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły