Kreatywny pracownik wnosi do firmy wiele pomysłów i rozwiązań, które pomagają wzmacniać jej strukturę i organizację. Rekrutacja takiej osoby również powinna być kreatywna, aby jak najlepiej wybrać odpowiednią jednostkę spośród wszystkich aplikacji.

Jako pracodawca czy pracownik działu HR widziałeś już niezliczoną ilość aplikacji do pracy. Z reguły są do siebie bardzo podobne i tylko niekiedy z tej puli wybijają się osoby przyciągające Twoją uwagę niesztampowym sposobem prezentacji swoich umiejętności. Tymczasem kreatywni i twórczy pracownicy wnoszą ze sobą do organizacji rzadki zestaw umiejętności pomagających Twojej firmie lepiej rozwiązywać problemy, angażować współpracowników i wzmacniać kulturę organizacyjną. Jednak umiejętne przyciąganie wyróżniających się jednostek to nie lada zadanie.  W jaki sposób możesz pozyskać kreatywne  talenty do organizacji? Zobacz kilka prostych podpowiedzi.

054.jpg

ogłoszenie o poszukiwaniu kreatywnego pracownika

Opisy stanowisk są często pierwszym punktem stycznym poszukującego pracy z Twoją firmą, więc musisz zainwestować nieco energii w ich przygotowanie. Oto jak wyróżnić Twoje ogłoszenia o pracę wśród konkurencji.

  • Opisuj firmę w taki sposób, by przekazać energię i pozytywną kulturę pracy. Określ co wyróżnia Twoją firmę i nie podawaj skrótowo informacji o korzyściach (EVP), jakie wynikają dla pracowników ze współpracy z Tobą.
  • Rozwój kariery jest jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Millenialsów i młodszych, więc upewnij się, że w odpowiedni sposób podkreśliłeś możliwości i potencjał płynący z pracy w Twojej organizacji.

kluczowe kwestie

Jak zidentyfikujesz myślącego kreatywnie? Poszukaj oznak ich umiejętności rozwiązywania problemów. Czy Twoi kandydaci mają innowacyjne pomysły w jaki sposób zaopiekować stanowiska, które chcesz obsadzić? Czy potrafią skupić się zarówno na detalach jak i dostrzegają szeroką pespektywę? Czy spoglądają na wyzwania z punktu widzenia niedostępnego dla innych? To wszystko znamienne sygnały na które warto zwrócić uwagę.

kreatywna rekrutacja – wyjście ze strefy komfortu

Chcesz naprawdę przetestować kreatywność swoich kandydatów? Twórczy ludzie szybko adaptują się do nowych warunków, więc skłonienie ich do niekonwencjonalnego podejścia podczas rekrutacji da Ci pogląd na ich zdolności. Na przykład:

  • Poproś kandydatów o napisanie listu motywacyjnego w formie konwersacji lub listu do znajomego, w którym wyjaśniają co mieliby robić w pracy, do której właśnie aplikowali. Pozwoli Ci to dostrzec ich rozumienie pozycji.
  • Zachęć kandydatów do podzielenia się tym w jaki sposób wykonaliby swoje zadanie, gdyby zasoby lub narzędzia standardowo wymagane w nowej roli stały się niedostępne. To ujawni ich zdolność do radzenia sobie z przeciwnościami.

Trudne sytuacje nie powinny powstrzymywać kreatywnych pracowników, ale stanowić wyzwania wpływające na ich rozwój. Oceniając zdolności kandydatów do tworzenia nowych rozwiązań, dowiesz się czy będą oni dla Ciebie wartościowymi pracownikami.

kreatywni pracownicy pomocni w rekrutacji

Chcesz więcej pomysłów na przyciąganie i testowanie kreatywnych głów? Nie szukaj daleko, zapytaj w swoim zespole. Kreatywni ludzie w Twoim teamie z pewnością będą w stanie pomóc Ci w zadaniu ważnych pytań i stworzeniu nieszablonowych sposobów rekrutacji. W końcu oni również przeszli wcześniej tę ścieżkę.

Jeżeli zainteresował Cię ten materiał, zapisz się na subskrypcję naszego bloga i przeczytaj więcej podobnych wpisów:

zapisz się

Znajdziesz tu informacje między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymywaniu talentów oraz budowaniu atrakcyjnej marki pracodawcy. 

Tagi: rekrutacja, trendy rynku pracy, kreatywna rekrutacja

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły