To w jaki sposób przekazujesz pracownikowi informację zwrotną na temat jego pracy, może wpłynąć na jego efektywność i zaangażowanie. Odpowiednio przekazany feedback - niezależnie czy pozytywny, czy negatywny - przekłada się także na budowę relacji między pracownikiem a pracodawcą. Jest również elementem, który przybliża pracowników do osiągnięcia spełnienia zawodowego. Pamiętając o odpowiednim feedbacku dla pracowników, możesz odnieść wiele korzyści. Brzmi jak oczywistość? Nie dla wszystkich. Jak wynika z najnowszego badania Randstad Monitor Rynku Pracy aż 36% pracowników nie otrzymuje od przełożonego żadnej informacji zwrotnej na temat swojej pracy.

Chcesz dowiedzieć się, jak swoją sytuację na rynku pracy postrzegają pracownicy? Pobierz 35. edycję badania Monitor Rynku Pracy:

friends

raport: monitor rynku pracy

pobierz
zachowań, których unikasz podczas rozmowy kwalifikacyjnej
zachowań, których unikasz podczas rozmowy kwalifikacyjnej

'feedback motywuje mnie do pracy'

Osoby, które nie otrzymują opinii na temat swojej pracy mogą się czuć, jak zawieszone w próżni - nie wiedzą, które elementy wykonały dobrze, a co powinny poprawić. Sami pracownicy także podkreślają rolę feedbacku w ich pracy. Dla 73% jest to aspekt, który motywuje ich do dalszego działania, a 69% uważa, że informacja zwrotna od przełożonego wpływa na jakość wykonywanych przez nich zadań. Jeżeli więc zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć zaangażowanie swoich pracowników, bez ponoszenia kosztów finansowych, udzielanie informacji zwrotnej może Ci w tym pomóc.

zadbaj o treść i czas

Postaraj się jednak pamiętać, że feedbackiem będzie zarówno komunikat w stylu “dobra robota”, jak i  wspólne przeanalizowanie wykonanych przez pracownika zadań w ramach zleconego projektu. Więcej korzyści może przynieść Twojej firmie właśnie dokładne omówienie poszczególnych  etapów. W ten sposób pracownik otrzymuje dużą dawkę informacji, które mogą usprawnić jego pracę w przyszłości. Niestety do feedbacku podchodzi w ten sposób tylko 38% pracodawców, a jeszcze mniej, bo 35%, udziela pracownikom rad i wskazówek. Przekazując informację zwrotną, postaraj się uwzględnić nie tylko to, co powiesz, lecz także: kiedy. Praca 62% osób spośród tych, które otrzymują feedback jest oceniana cyklicznie. Jeśli cykliczność ta oznacza niewielkie odstępy czasu między jednym a drugim feedbackiem, to będzie miało to przełożenie na pracę. Jeśli natomiast spotykasz się z pracownikiem raz na pół roku, to przez ten czas z pewnością wydarzy się wiele istotnych rzeczy, których w ogóle nie omówicie. Warto zatem, o tyle, o ile jest to możliwe, udzielać informacji zwrotnej na bieżąco.

feedback istotny nie tylko dla pracownika

Informacja zwrotna jest istotna nie tylko dla pracowników, ale także kandydatów, którzy wzięli udział w procesie rekrutacji do Twojej firmy. Nawet jeśli zdecydowałeś się zatrudnić inną osobę, poinformowanie kandydata o swojej decyzji jest lepszym rozwiązaniem niż brak jakiejkolwiek informacji. Udzielenie kandydatowi feedbacku - nawet tego negatywnego - jest oznaką szacunku i może sprawić, że nawet osoba nieprzyjęta finalnie do pracy zachowa pozytywne wrażenia z procesu rekrutacji. To ważne, gdyż zgodnie z badaniem Randstad Talent Trend Report niemal 60% takich kandydatów zarekomenduje innym osobom pracę w danej firmie. Bez wątpienia feedback jest elementem, który może się do tego przyczynić.

test

raport: monitor rynku pracy

pobierz
o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się