Sztuczna inteligencja wpływa na coraz więcej aspektów naszego życia, w tym także na pracę. Jesteśmy świadkami wykorzystania inteligentnych rozwiązań technologicznych w rekrutacji, szkoleniach i rozwoju karier. Z jednej strony daje to firmom nowy, ogromny potencjał, by były bardziej efektywne, a także zróżnicowane pod względem personelu. Z drugiej pozwala także na rozwiązywanie problemów, z którymi mogą borykać się pracownicy.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w rekrutacji może ułatwić pozyskanie talentów. Nie jest to jedyny aspekt, wpływający na skuteczną rekrutację. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć swoje szanse na pozyskanie wartościowego pracownika? Pobierz nasz poradnik:

 poradnik_skutecznej_rekrutacji

weryfikacja kandydatów

W tradycyjnym procesie rekrutacji firmy bywają zalewane aplikacjami na jedno stanowisko. Zapoznanie się z nimi i wybór najbardziej odpowiednich może zająć nieco czasu. Możesz go jednak zaoszczędzić, właśnie dzięki sztucznej inteligencji, która pozwala odseparować aplikacje kandydatów, którzy posiadają kompetencje potrzebne na danym stanowisku i powinni znaleźć się w kolejnym etapie rekrutacji od osób, które tych kryteriów nie spełniają.

Nawet jeśli do Twojej firmy spływa mnóstwo aplikacji, to oczywiste, że nie chcesz stracić z oczu największych talentów. Zastosowanie technologicznych innowacji w rekrutacji pozwala zaopiekować się kandydatami podczas rekrutacji, informując ich na bieżąco o kolejnych etapach aż do momentu zakończenia procesu.

jak_sztuczna_inteligencja_wplywa_na_swiat_pracy_randstad

ograniczenie stronniczości

Ludzka stronniczość to czynnik, który ciężko wyeliminować. Zdarza się, że rekruterzy podczas rozmów z kandydatami dokonują subiektywnych ocen, czyniąc to na podstawie rzeczy, które w żaden sposób nie są powiązane ze stanowiskiem, na które poszukują pracownika. Sztuczna inteligencja pozwala ograniczyć stronniczość w rekrutacji. Innowacyjne aplikacje tworzone z myślą o rekruterach pozwalają na przykład identyfikować stronnicze zachowania podczas rekrutacji czy pomagając tworzyć oferty dostosowane do kandydatów z różnych kultur i środowisk.

wdrożenie pracowników

Podczas pierwszych dni w nowym miejscu zatrudnienia pracownicy mają sporo rzeczy do przyswojenia. Część z nich dotyczy drobnych aspektów, np. gdzie znajduje się ekspres do kawy, inne z kolei obrazują struktury poszczególnych działów a jeszcze inne przybliżają kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa. Sztuczna inteligencja pomaga również w usprawnieniu procesu wdrożenia nowego pracownika, chociażby za pomocą botów, które mogą udzielać informacji na wspomniane zagadnienia. Dzięki temu menedżerowie poruszają z takimi pracownikami mniejszy wycinek najbardziej istotnych kwestii. Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną korzyść – nowy specjalista nie poczuje się przytłoczony natłokiem informacji i będzie miał wystarczająco czasu na ich wchłonięcie. Chatboty mogą zostać wykorzystane w jeszcze jednym celu - do udzielania odpowiedzi na proste pytania zadawane przez pracowników, z którymi w normalnych okolicznościach udaliby się do swojego przełożonego.

rozwój kariery

Cykliczne szkolenia, oferowanie możliwości rozwoju zawodowego to podstawa, by pracownicy czuli, że jako pracodawca stwarzasz im szanse na zdobycie nowych umiejętności. Jednak podejście przedsiębiorstw do rozwoju pracowników także ulega zmianie, np. przez wykorzystanie mobilnych aplikacji, które umożliwiają pracownikom rozwój konkretnych umiejętności, a zalecane pracownikowi działania są dostosowane do jego obecnych predyspozycji.

Tagi: trendy rynku pracy, zarządzanie talentami, nowoczesne technologie

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły