Poszukujesz specjalistów, wykwalifikowanych pracowników w konkretnej dziedzinie, ludzi do swojego zespołu z dużym potencjałem, jednak nie tylko Twoja firma ma ambicje stworzyć team, który pomoże Ci z powodzeniem realizować założenia i cele. Duże możliwości rozwoju, atrakcyjne benefity, bardzo dobre warunki pracy i zatrudnienia, pakiet szkoleń oraz wykładów – brzmi znajomo?

Wciąż wiele firm swój proces rekrutacji opiera na znanym już kandydatom schemacie, nie poświęcając wystarczającej uwagi tym czynnikom, które zapewnią im szansę na wyróżnienie się spośród innych podobnych ogłoszeń pracy. Jak znaleźć i właściwie zdefiniować cechy swojej organizacji, które czynią ją wyjątkową i jedyną taką na rynku pracy?

Odwiedź stronę Randstad HR Consultancy i dowiedz się jak wyróżnić się na rynku >>

Ty jako pracodawca oczami Twoich pracowników

Jakim jesteś pracodawcą? Co cenią w Tobie Twoi pracownicy? Za co Cię doceniają i szanują? Co im przeszkadza najbardziej i co ogranicza ich kreatywność oraz efektywność? Na te wszystkie pytania poszukaj odpowiedzi, przeprowadzając Badania Zaangażowania. Weryfikują one poziom ogólnego poczucia satysfakcji z wykonywanej pracy. Przykładowe pytania, jakie może zawierać kwestionariusz, to:

  • Czy jesteś dumny z pracy w firmie ?
  • W jakim stopniu jesteś zadowolony z benefitów oferowanych przez firmę?
  • Jak prawdopodobne jest, że polecisz pracę w firmie swoim znajomym?
  • W jakim stopniu Twoja praca pozwala godzić obowiązki zawodowe z życiem prywatnym?
  • W jakim stopniu Twój manager wspiera Twój rozwój?

Równie istotna jest opinia pracowników, będących już długo w Twoim zespole, jak tych, którzy są z Tobą od niedawna. Poszukaj w badaniach odpowiedzi na pytanie, czy rzeczywistość jest odpowiedzią na ich wyobrażenia, które zostały zbudowane na etapie rekrutacji, czy praca, którą wykonują spełniła ich oczekiwania.

wyróżnij się wśród pracodawców
wyróżnij się wśród pracodawców

Ty i zewnętrzne środowisko

Kandydaci przed złożeniem CV bardzo często, o ile nie zawsze, przeprowadzają szczegółowy research w sieci – na portalach społecznościowych i forach. Decyzję podejmują z uwzględnieniem opinii innych, traktując byłych pracowników firmy, innych kandydatów i kontrahentów jako najlepsze źródło informacji o organizacji. Nie zawsze są one pozytywne i kreują prawdziwy wizerunek Ciebie jako pracodawcy. Dotykają jednak newralgicznych obszarów, na które powinno się zwrócić szczególną uwagę. Dobrą metodą jest korzystanie z raportów Employer Brandingowych, np. Randstad Employer Brand Research. Pomagają w samoocenie atrakcyjności i popularności marki pracodawcy w Polsce oraz pokazują, jak firma prezentuje się na tle konkurencji. Na podstawie opinii potencjalnych pracowników, możesz stwierdzić, co Twoja firma robi dobrze i czym zasługuje sobie na uznanie, a co wymaga zmian i udoskonalenia.

Ty i Twoje priorytety

Employer Brandingu zdefiniowanie grupy docelowej stanowi jeden z ważniejszych etapów tworzenia strategii. Kogo szukasz? Kto powinien zainteresować się Twoją firmą? W którym z obszarów Twojej organizacji występują największe rotacje? Brak których pracowników najbardziej wpłynie na wynik biznesowy Twojej firmy? Stwórz drabinę priorytetów, koncentrując się najbardziej na tej grupie docelowej, która znalazła się na jej szczycie.

Świadomość biznesowa pracowników + trudności rekrutacyjne + wysoka rotacja

=

Grupa, którą należy zająć się w pierwszej kolejności

Ty i Twój idealny pracownik

Wiesz już, co sądzą o Tobie Twoi pracownicy, w jaki sposób postrzega Cię środowisko zewnętrzne i kogo potrzebujesz najbardziej. Na podstawie zebranych danych i analizy potrzeb Twojej organizacji stwórz personę i dopasowaną do niej ofertę Employee Value Proposition (EVP). Inne korzyści przyciągną doświadczonego specjalistę z wysokimi kwalifikacjami, a inne młodego człowieka po szkole średniej ukierunkowanego na rozwój. Stworzona przez Ciebie sylwetka stanowi dla Ciebie punkt wyjścia do dopasowania czynników, które takiego pracownika przyciągną i zwiększa jego zaangażowanie w pracy. Co więcej,  im lepiej poznasz swoją grupę docelową, tym łatwiej dobierzesz kanały jakimi najskuteczniej do niej dotrzesz.

Nie jest tajemnicą, że dzisiaj praca szuka człowieka, a kandydaci mają większe możliwości wyboru firmy, w której chcą pracować. Czy Twoja może pochwalić się dużym zainteresowaniem? Czy z łatwością pozyskujesz nowych pracowników, którzy odpowiadają Twoim oczekiwaniom? Czy towarzyszy Ci poczucie, że jest ona postrzegana jako wyjątkowa i wyróżnia się spośród innych? Może jeszcze nie wykorzystujecie całego jej potencjału…

Jeżeli zainteresował Cię ten materiał, zapisz się na subskrypcję naszego bloga i przeczytaj więcej podobnych wpisów:

zapisz się

Znajdziesz tu informacje między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymywaniu talentów oraz budowaniu atrakcyjnej marki pracodawcy. 

o autorze
Monika Hryniszyn
Monika Hryniszyn

Monika Hryniszyn

hr director randstad polska & cee, managing director randstad risesmart poland

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się