Niezależnie od tego czy posiadasz nowe auto, czy 25-letniego klasyka, jednym z najważniejszych elementów jego wyposażenia są opony. W drodze, podobnie jak w biznesie, liczy się bezpieczeństwo i optymalne koszty. Jesień to tradycyjnie czas wymiany opon na zimowe. I faktycznie nie warto z tym zwlekać, bo koszt dobrego ogumienia to mniej niż 5% wartości auta, a jednocześnie o 46% mniejsze ryzyko wypadku - szacuje Komisja Europejska.

Bardzo prawdopodobne, że opony w Twoim samochodzie pochodzą od tego samego dystrybutora - Oponeo. Mamy w tym swój udział! 

Sprawdź, jak Randstad pomaga liderowi branży spełnić obietnicę daną swoim klientom - dostarczać opony w ciągu maksymalnie 24 godzin do wybranego przez klienta miejsca.

oponeo - napedzamy dobrymi pomyslami

początek wspólnej drogi

Na początku 2017 roku firma Oponeo poszukiwała sposobu na usprawnienie procesu zarządzania pracownikami tymczasowymi, co zoptymalizowałoby koszty rozładunku i etykietowania opon... wielu opon. Roczne zatowarowanie największego magazynu grupy wynosi ok. 2 mln sztuk. Niepoprawne etykietowanie może sprawić, że do klienta trafi nieodpowiedni produkt. Ponowna wysyłka opon generuje dodatkową pracę i koszty. Zmniejsza to nie tylko zysk firmy, ale także - a może przede wszystkim - osłabia zaufanie klientów do marki. Mówimy więc o obszarze, który z biznesowego punktu widzenia odgrywa bardzo istotną rolę. Oponeo bardzo długo poszukiwało dostawcy, któremu będzie mogło zaufać powierzając mu do wykonania prosty i powtarzalny proces, w którym nie ma miejsca na pomyłkę - rozładunek i etykietowanie opon.

tworzymy plan podróży

Zanim jednak zabraliśmy się za rozładunek i etykietowanie pierwszych opon, do centrum logistycznego Oponeo zawitał process manager. Nasz ekspert od podszewki poznał procesy zachodzące w obszarze, za który przejmowaliśmy odpowiedzialność. Zajrzał w każdy kąt magazynu klienta i sprawdził wszystkie operacje wykonywane na miejscu. Wszystko po to, by jak najlepiej przygotować się do świadczenia usługi. W efekcie process manager zrekonstruował proces rozładunku i etykietowania opon, a także zaproponował konkretny model operacyjny realizacji naszej usługi. Zgodnie z tym rozwiązaniem do centrum logistycznego Oponeo wkroczyć miał 20-osobowy zespół. Na jego czele stanąć miał team leader Randstad, który przygotowywał się do tej roli, przechodząc cykl szkoleń związanych z kierowania zespołem, a także pracując w magazynie Oponeo na każdym ze stanowisk, którymi miał wkrótce zarządzać. Poznanie wszystkich urządzeń, zaplecza IT, topografii magazynu, sposobu rozmieszczenia ramp, a także wpływu całego procesu rozładunku i etykietowania opon na całą gospodarkę magazynową Oponeo było podstawą późniejszego efektywnego świadczenia usługi.

wchodzimy na wyższe obroty 

Nawet najbardziej pieczołowicie przygotowany plan i najlepiej wyszkolony lider to za mało, gdy efektywność zespołu nie będzie odpowiednia. Od początku zdawaliśmy sobie z tego sprawę, dlatego podjęliśmy szereg działań, by zwiększyć zaangażowanie naszego zespołu. Jednym z nich było stworzenie optymalnego systemu motywacyjnego. Jego elementem było m.in. zdefiniowanie 3 typów wykonawców ze względu na ich staż pracy, doświadczenie oraz niezbędną wiedzę i umiejętności: pracownik wdrażający się, wdrożony i doświadczony, a następnie określenie minimalnej wydajności pracy dla każdej grupy. Pracownik, który uzyskał lub przekroczył poziom wydajności przypisany do grupy, do której należał otrzymywał premię. Tak stworzony system motywacyjny dawał możliwość zdobycia dodatkowego wynagrodzenia każdemu naszemu pracownikowi. Odpowiedni system motywacyjny był jednym z czynników, który sprawił, że nasz zespół wszedł na wyższe obroty, czego efektem było zwiększenie wydajności operacji rozładunku i etykietowania o 25%! To od razu przełożyło się na obniżenie kosztów tego procesu w Oponeo!

To jednak tylko niewielka część działań, które podjęliśmy, abyśmy w każdy zakręt wspólnie przemierzanej z Oponeo drogi wchodzili bez poślizgu. Dzięki temu, także Ty - otrzymując odpowiednie ogumienie do swojego auta w odpowiednim czasie - możesz być spokojny o swój komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Sprawdź, na przykładzie współpracy z Oponeo, co możemy zrobić, by zoptymalizować koszty procesów biznesowych także w Twojej firmie. Pobierz pełną wersję materiału:

oponeo case study landing page

Tagi: nowoczesne usługi dla biznesu, outsourcing, case study

Mateusz Adamek

Outsourcing Development Director w Randstad Polska

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły