W erze cyfrowej pracodawcy uczą się nowych sposobów komunikacji. Ze względu na szybki rozwój różnych mediów społecznościowych, przedsiębiorstwa musiały zintensyfikować swoje działania w Internecie, nie tylko we własnych kanałach komunikacyjnych.

Pamiętaj, że drugorzędne znaczenie ma obecnie to, co Twoja firma mówi sama o sobie. Znacznie większy nacisk kładzie się na to, co o firmie mówią inni (aktualni i byli pracownicy, aktualni i byli klienci, dostawcy).  

I chociaż obszar nowych technologii w tym kontekście może Ci się wydawać początkowo „ziemią niczyją”, to aktywność na tym polu może okazać się dla Twojej firmy wyjątkowo skuteczna. Wielu pracodawców wykorzystuje nowe technologie, aby tworzyć lub udoskonalać istniejące strategie employer brandingowe i metody pozyskiwania najlepszych talentów. Oczywiście warto przy tym pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Przyjrzyjmy się więc sposobom wykorzystania nowych technologii przez pracodawców, poznajmy kilka najciekawszych rozwiązań w poszczególnych branżach.

014.jpg

jak technologia wpływa na doświadczenia zawodowe?

Wykorzystanie nowoczesnych technologii ma ogromny wpływ na ocenę pracowników ich doświadczeń w pracy. I jest to dobra informacja dla zarządzających firmami oraz działów HR. W jaki sposób dokładnie technologia może wspierać ten obszar?

Po pierwsze, pozwala pracodawcom na spojrzenie na rzeczywistość z punktu widzenia pracowników. Dawno w zapomnienie odeszły czasy, gdy pracownik był tylko trybikiem w wielkiej machinie. Dziś pracodawcy doskonale rozumieją, że aby ich pracownicy byli lojalni oraz żeby zatrzymać u siebie jak najdłużej najlepszych specjalistów, należy dbać o ich zawodową satysfakcję i dobre samopoczucie. Zapewnienie hojnych gratyfikacji może już nie wystarczyć.

Wdrożenie w firmie nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które wspierają specjalistów ds. kadr w poznawaniu faktycznych potrzeb pracowników czy wykorzystanie intuicyjnych aplikacji, z których samodzielnie korzystać mogą pracownicy, umożliwia bardziej indywidualne podejście - idealną odpowiedź na złożoność ludzkiej natury, niezwykle zmienne środowisko pracy i mnogość różnorodnych procesów.

Po drugie technologia pozwala pracodawcom na wprowadzanie rozwiązań opartych na chmurach danych, które umożliwiają efektywne skorzystanie przez firmy z potencjału swojego zespołu. Praktyczne, prawda?

Po trzecie nowe technologie pozwalają udoskonalić relacje pomiędzy pracownikami a pracodawcami. Współcześnie pracownicy oczekują od swoich szefów zindywidualizowanego podejścia. Nie chcą też, by ich managerowie byli zdystansowani i wycofani, gdy potrzeba realnych działań przy stawianiu czoła zarówno codziennym wyzwaniom, jak i tym strategicznym, z którymi mierzy się spółka. Oczywiście naturalnym jest, że szefowi trudno jest na co dzień intensywnie angażować się w zawodowe relacje z pracownikiem, ale dzięki technologiom pracownicy mają ułatwiony kontakt z managerami, a długofalowo zwiększa się skuteczność realizacji zadań oraz lojalność zespołu. Udoskonaleniu ulega też kultura organizacyjna firmy.

To tylko kilka sytuacji, w których technologia sprawdza się we wspieraniu lepszych doświadczeń zawodowych pracowników w firmach. Dobrą wiadomością jest to, że nowoczesne technologie wpływają jednocześnie także zbawiennie na doświadczenia pracodawców.

Jeżeli zainteresował Cię ten materiał, zapisz się na subskrypcję naszego bloga i przeczytaj więcej podobnych wpisów:

zapisz się

Znajdziesz tu informacje między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymywaniu talentów oraz budowaniu atrakcyjnej marki pracodawcy. 

Tagi: satysfakcja z pracy, employer branding, nowoczesne technologie

Tomasz Suchoń

Specjalista ds. komunikacji i content marketingu w Randstad Polska

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły