Budowanie i aktywacja marki pracodawcy to procesy stałe, mające swój początek, jednak nigdy nie dobiegają do końca. Jest plan i cel strategii, uzasadnienie biznesowe, stworzyłeś niezapomniane doświadczenie kandydata i jesteś przekonany, że możesz złapać oddech i zwolnić. Największe sukcesy i uznanie osiągają pracodawcy mocno zaangażowani w nieustanne monitorowanie postępów na tej płaszczyźnie. Jeżeli stworzyłeś strategię, powinieneś następnie odpowiedzieć sobie na pytanie – czy będzie możliwe utrzymanie, a nawet zwiększenie obecnych zasobów?

pobierz e-book "Marka pracodawcy ma znaczenie" i dowiedz się jak budować, realizować i mierzyć sukces Twojej marki pracodawcy >>

udowodnione postępy

Jeżeli już otrzymałeś wsparcie finansowe osób decyzyjnych i na strategię budowania marki pracodawcy zostały przeznaczone odpowiednie fundusze, Twoim zadaniem jest bieżące informowanie Interesariuszy o zyskach, jakie przynosi wdrożona strategia. Najważniejsze jest dla nich, czy firma dzięki niej pozyskuje utalentowanych pracowników, przyczyniających się do rozwoju firmy.

Większość oczekuje również mierzalnych wyników, jak twierdzą, liczby to jedyne, czego nie można podważyć. W pierwszym tekście dotyczącym budowania marki pracodawcy dokładniej zostały opisane wskaźniki, które należy monitorować. Dla przypomnienia są to: koszt zatrudnienia jednego pracownika, opinie na witrynach społecznościowych, jakość kandydatów i czas do obsadzenia stanowiska. Były Ci one potrzebne do stworzenia uzasadnienia budowania marki pracodawcy, teraz pomogą Ci udowodnić skuteczność strategii.

Przeprowadzaj ankiety wśród nowo zatrudnionych pracowników, ich wyniki kształtują obraz wypełnionych przez Ciebie zadań. Podobne działania wykorzystaj u kandydatów, którzy odrzucili ofertę Waszej spółki. Odpowiedź na pytanie – dlaczego – jest jednocześnie odpowiedzią na pytanie – co należy zmienić, poprawić i usprawnić.

Jeżeli sukcesy w budowaniu marki pracodawcy pojawiają się szybko, to masz szansę uzyskać większe wsparcie ze strony osób decydujących. Nie uwierzą Ci zawsze na słowo, dlatego zadbaj o szczegółową dokumentację wynikającą z bieżących obserwacji wyników oraz postępów.

utrzymanie marki pracodawcy

reakcja na zmiany rynku

Przyznasz, że najlepiej na rynku radzą sobie firmy postępowe, nowoczesne, zmieniające się w rytm zmian rynkowych i oczekiwań kandydatów. W ich zespole chcą pracować ludzie wyspecjalizowani w konkretnych dziedzinach, o szczególnych umiejętnościach, prawdziwe talenty w swojej branży. Monitorując postępy strategii, obserwuj jednocześnie zmiany kierunku, w jakim podąża rynek. Rozwijająca się marka jest dla kandydatów dowodem na to, że mają oni szansę na pracę w dynamicznym zespole, poszerzanie swojej wiedzy u zdobywanie nowych umiejętności.

świeża porcja treści

Trudno jest mówić o podtrzymaniu kontaktu z utalentowanymi pracownikami bez „karmienia” ich bogatą i wysokojakościową treścią. To jeden ze skuteczniejszych sposobów na utrzymanie przez spółkę silnej marki. Porcja aktualnych i nowych informacji jest bodźcem wspierającym i utrzymującym zainteresowanie odbiorcy. Może być to poradnik, wiadomość z branży, informacja o nadchodzącym wydarzeniu w spółce lub relacja z ostatniego eventu, który organizowała czy była jej uczestnikiem.

Opinie obecnych i byłych pracowników to też treść, która jest szczególnie apetyczna dla kandydatów. Przyjrzyj się, jaki wpływ na markę ma odejście pracownika, czy jest on początkiem fali negatywnych opinii czy może kontynuacją współpracy ze spółką w roli rzecznika marki.

Marka pracodawcy jest drogowskazem, który przyciąga i pozyskuje kapitał ludzki, napędza przedsiębiorstwo i pcha je do przodu. Jest na tyle ważna, że zasługuje na ciągłe doglądanie, opiekę oraz dużo uwagi. Tylko wtedy będzie tym motorem napędowym, który nie pozwoli zburzyć budowanego z dużym wysiłkiem wizerunku spółki.

Poznaj także 5 wskazówek dotyczących ciągłego rozwoju i wzmacniania marki pracodawcy >>

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:

 outsourcing kadr i płac

W materiale tym poruszyliśmy tematy takie jak: uzasadnienie biznesowe budowania marki pracodawcy, opracowanie strategii marki pracodawcy dla przedsiębiorstwa, aktywacja marki pracodawcy, tworzenie niezapomnianego doświadczenia kandydata oraz utrzymanie solidnej marki pracodawcy.

Chcesz porozmawiać z ekspertem na temat konkretnych rozwiązań dla Twojej marki pracodawcy? Zapraszamy do kontaktu z Randstad HR Consultancy >>

Tagi: marka pracodawcy, employer branding, wizerunek pracodawcy, EB

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

artykuły według tematu

zobacz wszystkie

ostatnie artykuły