Onboarding, bieżące reagowanie na pojawiające się problemy, a także stały kontakt z pracownikami tymczasowymi - to jedne z nieodzownych kroków, które warto podejmować, by pracownicy tymczasowi czuli się integralną częścią organizacji. Dzięki temu od pierwszych dni w przedsiębiorstwie mogą w pełni wykorzystywać swój potencjał i stać się motorem napędowym Twojej firmy. 

3-kroki-ktore-mozesz-podjac-by-pomoc-pracownikom-tymczasowym-wejsc-do-organizacji

zadbaj o onboarding

Jako pracodawca użytkownik zadbaj o pierwsze dni i miesiące pracy pracownika tymczasowego. Traktuj go tak samo, jak traktujesz osoby zatrudniane bezpośrednio w firmie. Jego praca w takim samym stopniu wpływa przecież na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W dalszym ciągu wiele firm popełnia jednak błędy w onboardingu pracowników tymczasowych. Tymczasem odpowiednie wdrożenie pokazuje, jak bardzo zależy Ci na współpracy, sam pracownik będzie mógł zapoznać się ze swoimi obowiązkami, a co za tym idzie - lepiej pozna procesy obowiązujące w przedsiębiorstwie.

Jeżeli onboarding nie będzie dobrze zaplanowany, pracownik nie poczuje się częścią drużyny. To w konsekwencji może spowodować, że jego efektywność i motywacja do pracy będzie mniejsza. W przypadku wielu firm, które zatrudniają pracowników sezonowo może to spowodować, że podczas kolejnego szczytu nie  wrócą oni do organizacji.

zapewnij odpowiednie narzędzia i zaplecze do pracy

Pracownicy tymczasowi, wchodząc do firmy powinni mieć zapewnione niezbędne narzędzia i przestrzeń do wykonywania pracy. Bardzo ważnym elementem jest odzież i obuwie robocze, a także szafka, w której można przechowywać rzeczy. Dodatkowo, jeszcze przed zatrudnieniem warto zaproponować kandydatowi spacer po zakładzie. Poznanie całego zaplecza, miejsc, w których pracownicy mogą zjeść, odpocząć pomaga w późniejszej aklimatyzacji. Przede wszystkim jednak, gdy podejmujesz takie działania w kontakcie z kandydatami, umożliwiasz im podjęcie bardziej świadomej decyzji związanej ze współpracą z Twoją marką. Tym samym, gdy dołączają do organizacji, ryzyko rotacji jest dużo mniejsze - wiedzą bowiem, jak wygląda praca w organizacji. 

przestrzeń do rozmowy o wątpliwościach

Poza onboardingiem, niezbędnym zapleczem i narzędziami, w tym wszystkim niewątpliwie najważniejszy jest człowiek i to jakie emocje oraz zachowania będą mu towarzyszyć. Dla jednej osoby nowa praca może być źródłem stresu, dla drugiej nowym, pozytywnym bodźcem i motywacją. Dlatego ważne jest poświęcenie chwili na rozmowę z pracownikiem, tak aby mógł spokojnie opowiedzieć o swoich wątpliwościach, wrażeniach i o tym, czy czegoś mu brakuje na początku swojej drogi z firmą. Ta krótka, dziesięciominutowa rozmowa może pozwolić Ci poznać potrzeby pracowników. Rozmowa, to wymiana doświadczeń, dlatego powinna odbywać się w atmosferze zaufania i akceptacji, a co za tym idzie, pracownik powinien czuć się uczestnikiem tej wymiany. Rozmowa powinna być po prostu ludzka i swobodna.

Wsparcie, które okażesz pracownikowi tymczasowemu na początku współpracy będzie procentowało w przyszłości. Z pewnością pozwoli nie tylko na zbudowanie przywiązania i zaufania pracownika do organizacji, ale również pomoże stworzyć szczerą relację, która da możliwość wymiany doświadczeń na poziomie pracownik-pracodawca-organizacja. To wszystko przekłada się potem na jego zaangażowanie.

o tym, co jeszcze możesz zrobić, by zwiększyć zaangażowanie pracowników tymczasowych dowiesz się z naszego darmowego poradnika:

dowiedz się więcej

Tagi: formy zatrudnienia, praca tymczasowa

Anna Rembelska

Senior Account Specialist w Randstad Polska

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły

autorzy

zobacz więcej