Jednym z największych wyzwań stojących dziś przed liderami zarządzania zasobami ludzkimi jest zrozumienie roli technologii w kierowaniu zespołami. Stwierdzenie, że w tym obszarze dostępnych jest wiele narzędzi jest niedopowiedzeniem. Wydaje się, że nowe rozwiązania pojawiają się każdego dnia, wzbogacając środowisko HR. 

Josh Bersin, znany analityk i badacz, stwierdził jakiś czas temu, że ‘tajfun’ zakłóceń zbliża się do rynku technologii HR, a wpływ na jego nadejście ma ogromne zwiększenie wydatków na technologie w obszarze HR. Dostawcy regularnie aktualizują swoje rozwiązania dodając nowe funkcjonalności. Jednocześnie powstaje coraz więcej kolejnych narzędzi, umożliwiających przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych online, wspierających rozwój pracowników, a nawet ograniczających stronniczości w procesie rekrutacji

4-aspekty-ktore-warto-wziac-pod-uwage-wdrazajac-innowacje-HR

Innowacje przekładają się na pozyskiwanie talentów. Skuteczniejsze jest także zarządzanie pracownikami. Wiele narzędzi daje możliwość przeprowadzenia dogłębnych analiz (np. Crunchr), co ułatwia podejmowanie decyzji i działań naprawczych.

Tak duża liczba nowinek technologicznych to oczywiście ogromna szansa. Jednak wdrożenie innowacji w organizacji może stanowić wyzwanie. Aby uzyskać jak najlepsze efekty wdrożenia technologii HR w organizacji, unikając komplikacji, skoncentruj się na czterech obszarach.

zarządzanie zmianami

Podobnie jak w przypadku wielu innych inicjatyw wewnątrz firmy, zarządzanie zmianami może być jednym z najistotniejszych elementów umożliwiających osiągnięcie sukcesu. Narzędzia HR projektowane są po to, by usprawniać pracę, zwiększać efektywność. Nie będzie to jednak łatwe, jeśli nie wytłumaczysz zainteresowanym stronom - czy to pracownikom, czy partnerom biznesowym - celu inwestycji. Co więcej, innowacje mogą zrodzić w pracownikach pewne obawy. Zapewnij ich, że w ten sposób chcesz pomóc im w pracy, a nie zastąpić ich technologią. W przypadku klientów natomiast ustal realistyczne oczekiwania, a także bądź przygotowany na to, by poprzez szkolenia, pomóc im w zmianie dotychczasowych nawyków.

bliska współpraca

Niezależnie od skali inwestycji współpracuj z działem IT. Jest to szczególnie istotne w kwestiach dotyczących danych. Upewnij się, że są oni świadomi konsekwencji implementacji nowych narzędzi. Brak konsultacji może opóźnić, a nawet uniemożliwić wprowadzenie rozwiązania. Nie zapomnij wobec tego zaprosić IT do realizacji projektu już w jego początkowych fazach.

mianuj lidera projektu

Wiele organizacji podchodzi do pozyskiwania technologii HR w sposób doraźny, zbyt szeroko dzieląc obowiązki i nie określając lidera, odpowiedzialnego za ogólny sukces wdrożenia innowacji. Mianując natomiast taką osobę, upewniasz się, że jest ktoś, kto ma globalny pogląd na wszystkie działania, które należy wykonać, jest świadomy zachodzących procesów i osób za nie odpowiedzialnych, a także ma bezpośredni kontakt z interesariuszami, w tym ze sponsorami.

wsparcie zewnętrzne

Firmy bardzo rzadko dysponują specjalistyczną wiedzą na temat technologii, które zamierzają wdrożyć. Jeśli tak jest także w Twojej organizacji, rozważ zasięgnięcie porady nie tylko od dostawcy rozwiązania, ale także innych przedsiębiorstw. Niektóre przedsiębiorstwa mogą mieć bardzo duże doświadczenie w tym rodzaju technologii, w który inwestujesz. Im więcej informacji pozyskasz od zewnętrznych ekspertów, tym bardziej prawdopodobne, że wdrożenie innowacji przebiegnie bez problemów.

pobierz najnowszą edycję badania Monitor Rynku Pracy i dowiedz się, jak swoją sytuację postrzegają pracownicy w Twojej okolicy:

pobierz raport

Tagi: nowoczesne usługi dla biznesu, nowoczesne technologie

Marcin Sieńczyk

Chief Technology Innovation Officer w Randstad Polska

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły

autorzy

zobacz więcej