We współczesnym dziale HR nie może zabraknąć kreatywności oraz niekonwencjonalnych pomysłów na tworzenie angażującego środowiska pracy. Mnogość ofert na rynku pracy zwiększa ryzyko utraty cennych dla firmy pracowników. Czy również u Ciebie pojawiają się takie obawy? Wciąż szukasz rozwiązań, które pozwoliłyby Ci zaproponować zespołowi lepsze warunki pracy, bardziej go zaangażować w codzienne obowiązki i zwiększyć również satysfakcję pracowników z osiąganych efektów. Co jeszcze możesz zrobić, żeby osiągnąć postawiony sobie cel?

motywujące benefity

Dodatki, szkolenia i benefity to obecnie ważny element strategii tworzenia angażującego środowiska pracy. Pracownicy oczekują coraz więcej, jednak niekoniecznie ich wymagania są skoncentrowane na regularnych podwyżkach i premiach. Znacznie bardziej doceniają możliwości udziału w ciekawych szkoleniach, wykładach i warsztatach, które pogłębią ich wiedzę, pobudzą kreatywność i poszerzą tym samym zakres umiejętności. Kiedy zapytasz potencjalnego kandydata na dowolne stanowisko w firmie w której pracujesz, czego oczekuje od pracodawcy, w większości przypadków uzyskasz odpowiedź, że możliwości rozwoju. Wydawać by się mogło, że jest to odpowiedź, którą chce usłyszeć rekruter, a nie ta, która jest zgodna z prawdą. W rzeczywistości jednak społeczeństwo jest coraz bardziej zmotywowane do samorozwoju, jednak potrzebuje do tego odpowiednich warunków.

O benefitach wiesz zapewne wszystko. Oprócz szkoleń i warsztatów, możesz zaproponować pracownikom karnety na siłownie, ubezpieczenie, bony upominkowe, bilety do kina bądź też dostawę świeżych owoców i warzyw raz w tygodniu.

angażujące środowisko pracy

tablica kanbanowa inaczej

Pomaga uporządkować harmonogram prac w firmie i to jest jej główne zadanie, które jest tak dominujące, że przyćmiło jej inne, równie ważne zalety. Czy w Twojej firmie wykorzystuje się tablicę kanbanową do organizacji pracy? Jeżeli nie, to zaproponuj ten pomysł osobom decydującym. Jakie argumenty mogą ich przekonać i jaki udział ma tablica w tworzeniu angażującego środowiska pracy?

To, że znacząco podnosi wydajność pracy, udowodniła m.in. firma Toyota, która przedstawiła wyniki produkcji przed i po wdrożeniu metody kanban w swoim zespole - wzrosła ona o aż 30%. Tablica kanbanowa stanowi graficzne przedstawienie tego, co dzieje się obecnie w poszczególnych zespołach. Tabela podzielona na kilka kolumn obejmuje najczęściej rzeczy do zrobienia, zadania aktualnie wykonywane, etapy projektów, które nie mogą zostać zakończone ze względu na konkretne problemy, to, co już zostało zakończone i przekazane do weryfikacji oraz zadania definitywnie zakończone. Tabelę można dowolnie modyfikować i dostosowywać do struktury firmy. To, na jakim etapie jest projekt, motywuje pracowników do działania, angażuje ich w swoje obowiązki. Proponujemy jeszcze jedną kolumnę w tabeli – pracownik bądź zespół miesiąca. Dla tych, którzy pracują najwydajniej i najlepiej wywiązali się ze swoich obowiązków w ciągu ostatnich 30 dni, przewidziana jest nagroda. Może być to np. lunch od firmy, bilety do teatru lub możliwość dodatkowego jednego dnia pracy zdalnej. Przekonasz się, jak bardzo zmieni się efektywność pracy zespołu.

nowy wymiar komunikacji

Żadna organizacja nie będzie prawidłowo funkcjonować, jeżeli zabraknie w niej dobrze zorganizowanej komunikacji wewnętrznej. Skutecznie wzmacnia ona poczucie przynależności, którzy mogą się wzajemnie motywować. Co więcej, dobry przepływ informacji w firmie sprzyja współpracy, jak również zdrowej rywalizacji. Im więcej osób pracuje w firmie, tym większe są problemy z komunikacją. Czy w Twojej organizacji wykorzystuje się platformy internetowe i komunikatory online przeznaczone do wymiany informacji i realizacji celów biznesowych? Jeżeli nie, to zaproponuj zmiany. Ułatwiają one budowanie pozytywnych relacji, łączą pracowników z firmą i tym samym poprawiają ich wydajność.

badanie zaangażowania i satysfakcji pracowników

Każda zmiana wymaga weryfikacji, czy podjęty krok był dobry i przyniósł pożądane rezultaty. Również regularnie przeprowadzane badania satysfakcji i zaangażowania pracowników pomogą Ci odkryć ten obszar, który należy usprawnić, aby pracownicy czuli się w pracy lepiej, mieli odpowiednie warunki do wykonywania swoich obowiązków. Do zmian potrzebna jest wiedza na temat, co właściwie wymaga szczególnej uwagi. Angażujące środowisko pracy zależy tak naprawdę od pracowników, to oni są dla Ciebie inspiracją, jak je stworzyć.

A Ty masz już sprawdzone sposoby na tworzenie angażującego środowiska pracy? Może uzupełnił(a)byś listę naszych sposobów? 

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:

 outsourcing kadr i płac

W materiale tym poruszyliśmy tematy takie jak: uzasadnienie biznesowe budowania marki pracodawcy, opracowanie strategii marki pracodawcy dla przedsiębiorstwa, aktywacja marki pracodawcy, tworzenie niezapomnianego doświadczenia kandydata oraz utrzymanie solidnej marki pracodawcy.

Tagi: employer branding, marka pracodawcy, wizerunek pracodawcy

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

artykuły według tematu

zobacz wszystkie

ostatnie artykuły