Marka pracodawcy to żywy organizm, podlega zmianom na skutek czynników zewnętrznych, jak również wymaga doskonalenia przez wewnętrzne jednostki. Musi się rozwijać i być aktywna. Monitorowanie postępów i wyszczególnienie słabych punktów strategii pozwoli Ci podjąć skuteczne kroki w celu jej naprawy. Przedstawienie satysfakcjonujących wyników to szansa na wsparcie ze strony osób decydujących.

badanie zaangażowania pracowników
badanie zaangażowania pracowników

50% kandydatów nie przyjmie oferty pracy w firmie ze słabym wizerunkiem pracodawcy, nawet jeśli wiązałoby się to z większym wynagrodzeniem. Dlaczego jeszcze powinieneś zadbać o employer branding?

  1. Nieustannie podkreślaj liderom spółki korzyści z inwestycji w markę pracodawcy. Bez ciągłych subtelnych przypomnień o osiągnięciach bądź korzyściach związanych z programem, zachodzi ryzyko utraty wsparcia z upływem czasu.
  2. Identyfikuj nowe, mierzalne obszary starań związanych z marką i wykorzystanie ich jako wartości początkowych do celów określania zysków. Oceny na portalach typu Glassdoor są skuteczne, ale jakie inne kluczowe wskaźniki efektywności pokażą, jak dobrze marka pracodawcy radzi sobie w porównaniu z markami konkurencji?
  3. Nieustannie oceniaj. Audytu wrażeń kandydatów oraz innych elementów marki nie powinno się dokonywać jednorazowo. Nawet niedziałające łącze na portalu dotyczącym kariery może odpychać od marki, należy więc regularnie sprawdzać punkty kontaktu.
  4. Ponownie przeanalizuj uzasadnienia biznesowego. Początkowa inwestycja może być niewystarczająca, by wypełnić wszystkie luki w marce pracodawcy. W celu nadrobienia braków w strategii marki może być konieczne lobbowanie na rzecz dodatkowego budżetu.
  5. Pamiętaj o corocznych procesach planowania. Dla wyjaśnienia, w jaki sposób będą prowadzone inwestycje w danym roku, na początku roku kalendarzowego albo obrotowego należy opracować plan projektów i kampanii, które zamierza się rozpocząć.

Marka pracodawcy zbudowana na trwałych fundamentach stanowi silny filar spółki. Podtrzymuje ją i pozwala istnieć w świadomości kandydatów, przyszłych i obecnych pracowników jako trwały pozytywny ślad.  Inwestycja w jej rozwój to nie jedynie kapitał, ale przede wszystkim czas, który poświęcasz, wzmacniając jej pozycję.

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:

friends

marka pracodawcy ma znaczenie

pobieram

W materiale tym poruszyliśmy tematy takie jak: uzasadnienie biznesowe budowania marki pracodawcy, opracowanie strategii marki pracodawcy dla przedsiębiorstwa, aktywacja marki pracodawcy, tworzenie niezapomnianego doświadczenia kandydata oraz utrzymanie solidnej marki pracodawcy.

Chcesz porozmawiać z ekspertem na temat konkretnych rozwiązań dla Twojej marki pracodawcy? Zapraszamy do kontaktu z Randstad HR Consultancy >>

o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się