Jakie dowody możesz przedstawić na powodzenie swojego projektu budowania i wzmacniania marki pracodawcy? Jak przekonać firmę, że podejmowane przez Ciebie działania będą korzystne dla całej spółki? Jak stworzyć uzasadnienie biznesowe dla marki pracodawcy, którym zyskasz przychylność osób decydujących? Wciąż wiele firm rekrutuje bez uzasadnienia biznesowego i napotyka wiele problemów dotyczących skutecznego przyciągania utalentowanych pracowników. Co możesz jeszcze zrobić, aby wdrożyć kompleksową strategię? Stworzyć przekonujące uzasadnienie biznesowe.

pobierz e-book "Marka pracodawcy ma znaczenie" i dowiedz się jak budować, realizować i mierzyć sukces Twojej marki pracodawcy >>

Four colleagues having a meeting in a meeting room. Financial charts in the background.
Four colleagues having a meeting in a meeting room. Financial charts in the background.
  1. W pierwszej kolejności należy wyjaśnić cele oraz to, w jaki sposób wzmocnienie marki pracodawcy może pomóc w ich osiągnięciu. W zdefiniowanie wyników należy zaangażować wszystkich istotnych interesariuszy – osoby odpowiedzialne za rekrutację, wykonawczą kadrę kierowniczą ds. HR, liderów biznesowych.
  2. Należy również wyraźnie zdefiniować zakres działań, które zostaną podjęte z myślą o osiągnięciu celów. Czy to będzie konkretna kampania w celu budowania rozpoznawalności marki na kampusach uniwersyteckich, czy w celu przyciągnięcia kierowców ciężarówek w konkretnym regionie? Należy unikać uwzględniania zbyt wielu potrzeb na raz, natomiast w razie konieczności zbudować plan progresywny z najważniejszymi etapami i pomniejszymi projektami, które należy ukończyć w określonych ramach czasowych.
  3. Należy sprecyzować koszty zasobów potrzebnych do realizacji planu. Konieczne jest wzięcie pod uwagę wszelkiego wsparcia wymaganego do osiągnięcia celów, niezależnie od tego, czy chodzi o dodatkowy budżet na kampanie reklamowe, czy dodatkowy czas poświęcany przez pracowników na przygotowanie komunikacji.
  4. Należy przedstawić zwrot z inwestycji głównym sponsorom. Powinien on być jak najbardziej mierzalny, tak aby sponsorzy mogli podjąć decyzję w oparciu o dane, a nie dowody anegdotyczne.
  5. Należy być gotowym do okrojenia planów. Sponsorzy mogą chcieć rozszerzyć albo ograniczyć proponowany program, dlatego należy elastycznie podchodzić do zmian celów i planów.

Twoje zaangażowanie w tworzenie uzasadnienia biznesowego jest dla osób decyzyjnych potwierdzeniem znajomości potrzeb oraz problemów wynikających z niedostatecznie silnej marki pracodawcy. Uzasadnienie Twoich działań i wyczerpującą odpowiedź, w związku z czym  chcesz wzmocnić markę pracodawcy, pomoże Ci zaszczepić tę samą chęć i motywację u liderów biznesowych. 

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:

friends

marka pracodawcy ma znaczenie

pobierz

W materiale tym poruszyliśmy tematy takie jak: uzasadnienie biznesowe budowania marki pracodawcy, opracowanie strategii marki pracodawcy dla przedsiębiorstwa, aktywacja marki pracodawcy, tworzenie niezapomnianego doświadczenia kandydata oraz utrzymanie solidnej marki pracodawcy.

Chcesz porozmawiać z ekspertem na temat konkretnych rozwiązań dla Twojej marki pracodawcy? Zapraszamy do kontaktu z Randstad HR Consultancy >>

o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się