Coraz więcej badań pokazuje, że wysokie wynagrodzenie jest najważniejszym aspektem zatrudnienia w Polsce. Jednak nie każda firma może konkurować wynagrodzeniami, dlatego coraz częściej to benefity pozapłacowe pozwalają wyróżnić się wśród konkurencji oraz dodatkowo uszczęśliwić pracowników firmy. Część z tych benefitów wrosła już w rzeczywistość rynku – karnet sportowy czy pakiet medyczny stały się w wielu przypadkach niemal oczywistym dodatkiem do wynagrodzenia. Czym zatem kierować się przy doborze sposobów na dodatkowe nagradzanie pracowników? Co okaże się skuteczne? Odpowiedź na to pytanie nie jest skomplikowana: przed podjęciem działań musisz przede wszystkim dobrze zrozumieć pracowników i ich potrzeby. I najlepiej w takiej analizie spojrzeć możliwie szeroko.

MagnifyingGlassData

top 10 benefitów, które docenią Twoi pracownicy

pobierz

well-being, czyli poczucie spełnienia Twoich pracowników

Szeroka analiza potrzeb pracowników jest kluczowa, ponieważ daje szansę uchwycenia wzajemnie przenikających się obszarów życia zawodowego i prywatnego, uchwycenia ich wzajemnych wpływów. Pracownicy angażują się w działania firmy oczekując jednocześnie wzajemności – tego, że firma wykaże się zaangażowaniem i indywidualnym podejściem także wobec potrzeb ich oraz ich rodzin. Coraz więcej pracowników chce utożsamiać się z wartościami firmy, dlatego stale wzmacnia się rola Employer Brandingu oraz działań CSR na rzecz dobra społecznego. Dlatego dobrze zagospodarowany aspekt well-being, bo tak nazywany jest ten bardzo intensywnie rozwijający się trend, może stać się prawdziwą siłą napędową wydajności pracowników w Twojej firmie.

Wspólna przerwa w pracy zespołu pracowników, różnej narodowości, w biurowcu.
Wspólna przerwa w pracy zespołu pracowników, różnej narodowości, w biurowcu.

benefit, który wzbudza dziecięcą ciekawość

Jak mawiał klasyk: „jedyne, co można zrobić dla dzieci, to wychować je; nie można przeżyć za nie życia”. Benefitem niespotykanym dotąd na polskim rynku, a bardzo wartościowym z punktu widzenia pracownika będącego jednocześnie rodzicem, może być przygotowanie oferty obejmującej także członków jego rodziny. Jednym z trudnych etapów jest niewątpliwie moment, w którym młody człowiek musi dokonać wyboru, czym właściwie chce zajmować się w przyszłości. Każdy rodzic, mając na uwadze dobro swojego dziecka, chciałby je w tym momencie jak najlepiej wesprzeć. Dlatego wszelka pomoc w tej sferze będzie dla niego niezwykle wartościowa. Dobrym pomysłem może być chociażby możliwość spotkania z doradcą zawodowym, który udzieli młodemu człowiekowi profesjonalnych wskazówek, uwzględniając jego indywidualne predyspozycje. W Randstad oczywiście temat ten jest nam szczególnie bliski - właśnie w tej kwestii chcemy i możemy pomagać, posiadamy bowiem obszerną wiedzę na temat rynku pracy i wieloletnie doświadczenie w rekrutacji.

kształtowanie kompetencji dzieci benefitem dla ich rodziców

Szukając propozycji benefitu odpowiadającego realnym potrzebom znacznej grupy pracowników stworzyliśmy ofertę jednodniowych warsztatów dla młodzieży, podczas których wspieramy pierwsze działania dotyczące planowania ich przyszłego życia zawodowego. Młodzi ludzie zyskują na nich cenną wiedzą i realne wsparcie w kształtowaniu kompetencji przyszłości. Warsztaty trwają jeden dzień i kierowane są do młodzieży stojącej przed dylematem wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej czy rozpoczęciem życia zawodowego. Dla pracowników posiadających dorastające dzieci takie wsparcie to cenny i budujący identyfikację z pracodawcą benefit. Widzimy to już po przetestowaniu tego narzędzia wewnątrz naszej firmy.

Zarysowane powyżej warsztaty dla młodzieży, to tylko jedna z propozycji realizowanych przez linię Randstad HR Consultancy. Odwiedź naszą stronę internetową (>>>TUTAJ<<<) i dowiedz się co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić. 

o autorze
Monika Hryniszyn
Monika Hryniszyn

Monika Hryniszyn

dyrektor hr

Monika jest z nami od marca 2015 roku. Przed Randstad zdobywała doświadczenie w consultingu, m.in. w międzynarodowej części firmy consultingowej Accenture, realizując projekty z obszaru HR dla klientów z całej Europy. Na ostatnim roku studiów postawiła pierwsze kroki na ścieżce zawodowej, dołączając do Statoil, gdzie pracowała przez 13 lat. Przez pierwsze 2 lata zdobywała doświadczenia w dziale operacyjnym, zarządzającym siecią stacji. Przygodę z HR rozpoczęła od stanowiska rekrutera. Pracując na różnych stanowiskach konsekwentnie poznawała kolejne obszary tego działu. Od ponad dziesięciu lat spełnia się jako Dyrektor HR.

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się