Mierzymy się z sytuacją, z którą branża HR jeszcze się nie spotkała, ale rozwiązania stosowane dotychczas pozwalają sprostać temu wyzwaniu. Do tej pory wiele przedsiębiorstw traktowało rekrutacje online jako pewne doraźne, usprawnienie całego procesu. Mimo niewątpliwych korzyści - o których zresztą pisałam w innym artykule - płynących z takiego rozwiązania, rekrutacje online były dodatkiem do bezpośrednich spotkań z kandydatami. Biorąc jednak pod uwagę to, co się teraz dzieje, wideorozmowy mogą być najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie pracownika. I o ile firmy, które prowadziły już w ten sposób procesy nie będą miały z przystosowaniem się do nowej rzeczywistości, to dla wielu organizacji może stanowić to pewne wyzwanie. 

Jak w obecnej sytuacji prowadzić działania rekrutacyjne i planować pracę, by była nie tylko efektywna, lecz przede wszystkim bezpieczna? Porozmawiaj o tym z naszym ekspertem. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie odpowiednie dla Twojej firmy:

New call-to-action

rekrutacja-online

komunikuj zmianę

Od czego rozpocząć rekrutację online? Przede wszystkim od poinformowania kandydatów, że mimo zaistniałej sytuacji nie przestałeś poszukiwać pracowników, lecz sam proces wygląda teraz inaczej. Największa obawa - zarówno kandydatów, jak i rekruterów - może być związana z bezpośrednim spotkaniem i nie ma w tym nic dziwnego. Niech obie strony od początku wiedzą, że rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się przez Internet. W ten sposób dbasz o bezpieczeństwo uczestników rozmowy, a także o ich komfort

Jeśli Twoja firma, mimo obecnej sytuacji, potrzebuje nowych pracowników, nie przerywaj rozpoczętych rekrutacji. Prowadząc je, trochę w tle tego co dzieje się na zewnątrz, tworzysz warunki, w których gdy kwarantanna się kończy masz pracowników przygotowanych do rozpoczęcia pracy, a nie dopiero zaczynasz poszukiwania. 

zadbaj o narzędzia

Jeżeli w Twoje firmie prowadzono już wideorozmowy, to niewykluczone, że wykorzystaliście do tego profesjonalne narzędzia HR, np. modern hire. Teraz, gdy będą one używane jeszcze częściej, warto upewnić się, że rekruterzy posiadają niezbędną wiedzę, jak efektywnie wykorzystywać narzędzia. W tym celu możesz przygotować przejrzyste instrukcje (np. w formie krótkiego materiału wideo czy grafiki), które rekruterzy będą mieć zawsze pod ręką lub zorganizować webinar, na którym zapoznasz pracowników z rozwiązaniem i odpowiesz na ich pytania. 

Jeśli jednak nie posiadasz profesjonalnych narzędzi, możesz skorzystać z darmowych rozwiązań. Skype czy Google Hangout także spełnią swoją rolę w wideorozmowie z kandydatem. Przemyśl jednak czy w dłuższej perspektywie nie warto zainwestować w narzędzia, dające większe możliwości. 

Postaraj się nie traktować rozmów online jako rozwiązania tymczasowego. Gdy sytuacja się unormuje i inne firmy ponownie zaczną ponownie zapraszać kandydatów na bezpośrednie spotkania, wideorekrutacja może okazać się Twoim ogromnym atutem. 

W moim przekonaniu technologie zaczęły zmieniać sposób pracy wielu ludzi. Do tej pory były one traktowane jako dodatek. Narzędzia do rekrutacji online były testowane, jednak nigdy nie osiągnęły takiej pozycji jak bezpośrednie spotkania z kandydatami. Niewykluczone, że w tej kwestii czeka nas zmiana nie tylko w branży HR, ale też w innych sektorach.

60% kandydatów przerywa proces rekrutacji, gdy uznają, że jest on zbyt uciążliwy. Co zrobić, by nie spotkało to Twojej firmy? Pobierając nasz poradnik możesz zwiększyć swoje szanse na skuteczną rekrutację: 

poradnik_skutecznej_rekrutacji

Tagi: trendy rynku pracy, nowoczesne technologie

Aneta Łyszkowicz

Senior Consultant Administration - HR - Legal w Randstad Polska

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły

autorzy

zobacz więcej