Dbasz o wizerunek pracodawcy, inwestujesz w swój zespół pozyskiwania kandydatów, wykorzystujesz w rekrutacji nowe technologie, a jednak znalezienie największych talentów staje się coraz trudniejsze. Z powodu ich niedoboru na rynku niektóre stanowiska pozostają nieobsadzone przez coraz dłuższy czas, przez co tracisz wiele nowych możliwości dla Twojego biznesu.

Istnieje jednak metoda, aby upewnić się, że masz pracowników, którzy zapewnią rozwój Twojej organizacji. Jest nią zapobieganie rotacji i zatrzymanie w firmie Twoich najlepszych pracowników.

spadek bezrobocia powoduje zmiany na rynku pracy

W USA, Europie, Azji i Afryce bezrobocie spada i jest to dla Ciebie powód do zmartwień. Headhunterzy przeczesują rynek poszukując wykwalifikowanych pracowników, biorąc na cel także Twoich pracowników. Te czynniki sprawiają, że utrzymanie Twoich ludzi w organizacji jeszcze bardziej niż kiedykolwiek może zaoszczędzić Twój czas i pieniądze. Według opiniotwórczego portalu TLNT, skupiającego swoją uwagę na zagadnieniu talentów (www.tlnt.com), rzeczywisty koszt zastąpienia utraconego pracownika wysokiego szczebla może stanowić nawet 400% jego wynagrodzenia.

Równie duże wysiłki jak te, które wkładasz w budowanie swojej marki pracodawcy, powinno się także stosować do utrzymania obecnych pracowników. Wzbogacanie oferty benefitów dla zatrudnionych, rozwijanie kultury organizacyjnej firmy i docenianie wkładu oraz inicjatywy Twoich pracowników są krokami, które możesz podjąć w celu zapewnienia większego zaangażowania. Poza tymi sposobami istnieją także inne środki, które należy wprowadzić.

001.jpg

oceniaj ryzyko odejścia pracowników

Czy wiesz odejście których z Twoich najlepszych pracowników jest najbardziej prawdopodobne? Zidentyfikuj pracowników potencjalnie mogących opuścić Twoją organizację i spróbuj odpowiedzieć na ich potrzeby związane z rozwojem kariery. Masz dostęp do wielu narzędzi do zarządzania wydajnością, które są coraz bardziej wyrafinowane i pozwalają na lepsze poznanie najlepszych pracowników. Wykorzystuj platformy szkoleniowo-rozwojowe, aby wspierać ich rozwój kariery. Upewnij się także, że podajesz klarowne informacje dotyczące ścieżek kariery w Twojej organizacji.

poznaj rynek pracy

Czy ustalanie poziomu wynagrodzeń opierasz na aktualnych danych rynkowych? Miej pewność, że w tych dynamicznych czasach Twoja firma nie pozostaje w tyle. Regularnie określaj konkurencyjny poziom wynagrodzeń dla kluczowych ról w organizacji. Nie ułatwiaj konkurencji polowania na Twoich pracowników tylko dlatego, że Twoje dane są nieaktualne.

podkreślaj wartości niematerialne

Czasem nie chodzi tylko o pieniądze. Dodatkowe benefity mogą w dzisiejszych czasach stanowić silny powód, dla którego najlepsi specjaliści będą chcieli dalej u Ciebie pracować. Bezpłatne posiłki, nauka języków czy opieka nad dziećmi stają się coraz częstsze w miejscu pracy. Opłacenie takich dodatków dla obecnych pracowników często jest znacznie mniej kosztowne niż rekrutowanie ich następców.

Jeżeli zainteresował Cię ten materiał, zapisz się na subskrypcję naszego bloga i przeczytaj więcej podobnych wpisów:

zapisz się

Znajdziesz tu informacje między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymywaniu talentów oraz budowaniu atrakcyjnej marki pracodawcy. 

Tagi: rekrutacja do pracy, employer branding, marka pracodawcy

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

artykuły według tematu

zobacz wszystkie

ostatnie artykuły