Szukasz najlepszych pracowników na rynku? Wielu z nich już jest częścią Twojej korporacyjnej rodziny. Jednak jakie podejmujesz działania, żeby uczynić ich szczęśliwymi w miejscu pracy? Wielkie talenty mogą pozostawać w Twojej firmie na lata albo ciągle odchodzić w poszukiwaniu nowych możliwości. W jaki sposób możesz zapewnić swoim pracownikom satysfakcję i nakłonić ich do pozostania w firmie na dłużej? Przyjrzyj się temu co możesz zrobić, by utrzymać ich zaangażowanie.

doceniasz - motywujesz

Współcześni pracownicy z grupy Millenialsów i Generacji Z mają potrzebę doceniania ich pracy. Do takiego stanu powinna nawiązywać kultura organizacyjna Twojej firmy w każdym jej dziale. Jak mówi ekspert w dziedzinie HR, Susan Heathfield: „jako manager masz ogromny wpływ na poziom motywacji swoich pracowników”. [1] Poprzez nagradzanie osiągnięć i konsekwentnego wysiłku tworzysz miejsce, które sprzyja ciężkiej pracy i buduje wysoki poziom zaangażowania. Jednocześnie jeśli będąc managerem nie motywujesz odpowiednio swojego teamu, poziom jego chęci i lojalności spada. Może to zapoczątkować sekwencję zdarzeń, która pociągnie za sobą obniżenie morale, a w konsekwencji zachwianie Twojego wizerunku na rynku jako interesującego pracodawcy. Programy uznaniowe czy systemy nagród i premii zwracają się z nawiązką, gdy posiadasz dobrych i zaangażowanych pracowników, więc warto przeznaczyć odpowiednie środki na ich stosowanie.

uśmiechnięty mężczyzna pracownik
uśmiechnięty mężczyzna pracownik

angażuj poprzez umiejętne dopasowanie umiejętności do zadań

Czy umiejętności Twoich pracowników są dostosowane do ich stanowisk? Jednym z najważniejszych sposobów na utrzymanie zaangażowania w zespole jest upewnienie się, że jego członkowie odnajdują się dobrze w przydzielonych im rolach. Jak pisze autor Barry Schwartz w swojej książce „Why we work”: „dzień w pracy daje pewną dozę autonomii i swobody. Pracownicy (…) używają jej do osiągnięcia eksperckiego poziomu, uczą się nowych rzeczy, rozwijając zarówno jako pracownicy jak i ludzie.” [2]

Ważne jest, aby zwiększać skalę osiąganych wyników, a można to zrobić jedynie poprzez dopasowanie umiejętności i talentów ludzi w Twojej organizacji do wykonywanej pracy. Manager, który ignoruje tę ważną uwagę, może doprowadzić do tego, że jego zespół poczuje się niezgrany i niedopasowany do powierzonych mu zadań, a przez to straci sens swojej pracy.

Organizacje powinny regularnie oceniać możliwości swoich pracowników i ich pracę. Biorąc pod uwagę gwałtowne tempo obecnego rozwoju przedsiębiorstw, w dużej mierze w wyniku rozwoju sfery cyfrowej, wzrasta ryzyko utraty pracowników. Kiedy zostaną oni jednak stymulowani w odpowiedni sposób, np. poprzez prawidłowo nadane priorytety, ich codziennej pracy, będą wykonywać zadania na najwyższym poziomie, dodatkowo zarażając proaktywną postawą swoich kolegów.

Jeżeli zainteresował Cię ten materiał, zapisz się na subskrypcję naszego bloga i przeczytaj więcej podobnych wpisów:

Znajdziesz tu informacje między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymywaniu talentów oraz budowaniu atrakcyjnej marki pracodawcy. 

Źródła:

[1] Susan M. Heathfield, ''Tips for the leader about employee motivation'', Internet, https://www.thebalance.com/building-employee-motivation-morale-1918764

[2] Anne Quito, ''Why Work? A psychologist explains the deeper meaning of your daily grind'', internet, https://qz.com/

Autor

Zespół Randstad Polska

human forward.

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

Zapisz się