Rozwój zawodowy, kultura organizacyjna, benefity - to tylko część aspektów, które wpływają na to, jak jesteś postrzegany przez pracowników i kandydatów. Obszarem, który pracodawcy nie zawsze postrzegają jako pomocny w budowie pozytywnego wizerunku marki, jest edukacja dzieci swoich pracowników. Nie mam tu jednak na myśli finansowego wsparcia nauki języków czy dofinansowania do kursów. Działania związane z edukacją, o których mówię, możesz wdrożyć w murach własnej firmy. Poprzez organizację warsztatów tematycznych dla młodzieży czy dnia dziecka dla najmłodszych edukujesz te grupy w ważnych obszarach, a także budujesz swój pozytywny wizerunek w oczach osób, które na rynek pracy wejdą dopiero za kilka lat.

dzien_dziecka_warsztaty_dla_dzieci_pracownikow_jakie_korzysci_moga_przyniesc_twojej_firmie_randstad

co dzięki temu zyskasz?

Jak wspomniałam zakres tematyczny, który poruszysz z dziećmi i młodzieżą, może być bardzo zróżnicowany - edukacja w zakresie ekologii, pierwszej pomocy, doradztwo zawodowe. Nie musi być to obszar związany bezpośrednio z Twoją działalnością. Niezależnie od tego, na co postawisz, od najmłodszych lat Twoja marka zaczyna istnieć w świadomości tych pokoleń. Z kolei dla Twoich pracowników będzie to przejaw troski o ich życie rodzinne, sygnał, że gdy dziecko pracownika wymaga niespodziewanie dodatkowej opieki, pracownik będzie mógł liczyć na Twoją wyrozumiałość - wziąć home office czy wyjść wcześniej z pracy. Dzięki temu budujesz przywiązanie członków zespołu do Twojej firmy. Dodatkowo, komunikując takie działania na zewnątrz, docierasz także do kandydatów, dla których wartości rodzinne są równie istotne i którzy szukają pracodawców dbających o ten element.

jak to robić?

Organizowanie dnia dziecka dla dzieci pracowników już teraz jest praktykowane w wielu firmach. Łącząc w sobie element zabawy z edukacją, możesz kształtować pozytywne postawy dzieci związane chociażby ze wspomnianą już ekologią czy zachowaniem podczas wypadków, w tym udzielaniem pierwszej pomocy. Jeżeli nie wiesz, w jakich obszarach chcesz edukować najmłodszych, postaw na zabawę. Prosty - wydawałoby się - konkurs plastyczny, związany z wyobrażeniami dzieci na temat pracy ich rodzica, uświadamia im czym zajmuje się mama czy tata.

możesz pójść o krok dalej

Edukacja dzieci pracowników przez zabawę nie jest jedynym rozwiązaniem, które możesz wdrożyć w swojej firmie. Możesz pójść o krok dalej i zorganizować coś dla młodzieży, która wkrótce wkroczy w dorosłe życie. Taką inicjatywą mogą być na przykład warsztaty zawodowe. Dziś młode osoby nie zawsze wiedzą, co chcą robić w przyszłości. Zdarza się, że wybierają kierunek studiów i bardzo szybko okazuje się, że to jednak nie to. Organizując takie wydarzenie, pomagasz młodym osobom znaleźć te obszary, w których czują się dobrze. Młodzi ludzie mogą podczas warsztatów sprawdzić, jak zachowują się w nowej grupie, w jakich sytuacjach czują się komfortowo, a co sprawia im trudności. Identyfikacja takich newralgicznych aspektów może być bardzo istotna. Co więcej, rodzic takiej osoby - czyli Twój pracownik - nie zawsze może zdawać sobie sprawę z obszarów, które wymagają poprawy. Wspierając swoich pracowników w tych obszarach zyskują oni poczucie tego, że dbasz także o ich rodzinę, która dla wielu zatrudnionych może stanowić wartość nadrzędną. Takie działania to coś, czego nie zastąpi żaden benefit. Wychodzisz poza standardowe elementy budowy wizerunku.

To jednak nie wszystko. Taka młoda osoba wkrótce wejdzie na rynek pracy. Być może będzie świetnym specjalistą, takim, którego właśnie potrzebujesz. Mając na stole dwie oferty - Twoją oraz konkurencji - decydującym aspektem mogą być właśnie dotychczasowe pozytywne doświadczenia związane z Twoją firmą. Gdybyś kilka lat temu nie pomógł młodym uczestnikom warsztatów znaleźć dziedziny, w których czują się najlepiej, być może nigdy nie znaleźliby się w miejscu, w którym są. Takie osoby wiedzą także, że potrafisz zadbać o satysfakcję pracowników i ich rozwój, a to dla nich bardzo istotny aspekt. Zgodnie z najnowszym badaniem Randstad Employer Brand Reserach możliwość rozwoju zawodowego jest bowiem drugim najpopularniejszym czynnikiem świadczącym o atrakcyjności pracodawcy.

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak możesz zorganizować takie warsztaty we własnym przedsiębiorstwie? Skontaktuj się z naszym działem HR Consultancy 

skontaktuj się z nami

 

Tagi: wizerunek pracodawcy, utrzymanie pracowników, strategia marki pracodawcy

Marta Lisowska

Specjalista ds. HR w Randstad Polska

nasz blog

Tutaj możesz przeczytać między innymi o trendach na rynku pracy, pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów oraz uzyskać porady od naszych ekspertów.

subskrybuj

ostatnie artykuły

autorzy

zobacz więcej