rozpoznawalność sektora a nasze doświadczenia

Prowadząc rekrutacje dla organizacji SSC/BPO mamy okazję rozmawiać z kandydatami zatrudnionymi w sektorze, czy tymi, którzy chcą zdobyć w nim swoje pierwsze doświadczenia zawodowe. Rozmawiamy również z osobami, którym skrót SSC czy BPO nie mówi nic.

Jak już wspominaliśmy w naszych artykułach o sektorze SSC, brak znajomości branży nie stanowi przeszkody do podjęcia w niej zatrudnienia. Dla większości organizacji liczą się posiadane umiejętności kandydata i jego odpowiednie nastawienie do pracy. Specyfiki organizacji czy procesu można się nauczyć.

Czy wyobrażają sobie Państwo jednak sytuację, w której pracownik zatrudniony w sektorze SSC/BPO nie wie, że dla takiej organizacji pracuje?

Z naszych doświadczeń wynika, że nie jest to niemożliwe. Z tego powodu tak ważne uświadamianie kandydatów do jakiej firmy są rekrutowani, jaka jest jej specyfika, czego mogą spodziewać się dołączając do organizacji.

doświadczenie a rynek

W Randstad nasze doświadczenia znajdują też uzasadnienie w prowadzonych badaniach rynku. Nasz raport REBR (Randstad Employer Brand Research) skupia się również na sektorze business services, który przez respondentów jest postrzegany jako atrakcyjny. W swojej atrakcyjności ustępuje jedynie branży medycznej oraz automotive. Jednocześnie jednak świadomość i znajomość sektora wśród respondentów jest jedną z najniższych w badaniu.

Widzimy więc, że pracownicy, którzy poznali sektor business services doceniają jego niewątpliwe zalety: odpowiedni poziom wynagrodzeń, atrakcyjne benefity, duży potencjał rozwoju i awansów, możliwość korzystania z nowoczesnych technologii i międzynarodowe środowisko pracy. 

Respondenci, poza wyżej wymienionymi aspektami, postrzegają sektor i wysoko oceniają go pod kątem stabilności finansowej oraz stałości zatrudnienia.

Niski poziom znajomości sektora pokazuje natomiast jak dużo jeszcze pracy przed firmami i ich partnerami biznesowymi nad popularyzacją i zwiększeniem rozpoznawalności organizacji. 

jak możemy to zmienić?

Firmy z sektora BBS to bardzo często globalne i rozpoznawalne brandy. Często potencjalni pracownicy będą znać więc markę, ale nie będą mieli świadomości jak ułożona jest struktura organizacji, czy współpraca między poszczególnymi jednostkami.

Warto już na etapie rekrutacji szczegółowo opowiadać nie tylko o specyfice wybranego stanowiska, ale i całej organizacji. Niewątpliwie kluczowe będzie to również na etapie onboardingu pracowników i szkoleń. Część firm zamieszcza takie opisy na swoich stronach internetowych, co ułatwia kandydatom zrozumienie działalności organizacji i poszerza ich wiedzę o sektorze BSS. 

W sieci mamy dużo artykułów mówiących o branży SSC. Randstad i zespoły rekrutujące dla shared service’ów są również zaangażowane w proces szerzenia tej wiedzy. Rozmawiamy z naszymi klientami, kandydatami i  docieramy do odbiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Nieoceniona jest również rola organizacji, które zrzeszają firmy z sektora, i których Randstad jest partnerem: ABSL czy ProProgressio. Chcemy by sektor, z którym jesteśmy bezpośrednio związani był nie tylko atrakcyjny, ale i rozpoznawalny na rynku.

Jeśli więc chcecie Państwo dowiedzieć się więcej o sektorze BBS - zachęcamy do śledzenia naszych artykułów, które znajdziecie w zakładce “nowoczesnych usług dla biznesu”, a także do rozmów z nami o raporcie REBR.

dowiedz się więcej

Tagi: nowoczesne usługi dla biznesu, rekrutacja, rekrutacje specjalistyczne, bpo, ssc

Małgorzata Kościuch

Division Manager (SSC/BPO) w Randstad Polska

subskrybuj bloga

artykuły według tematu

zobacz wszystkie

ostatnie artykuły

autorzy

zobacz więcej